onsdag den 30. april 2014

Så er naturen bare kommet i gang.....

Naturen er tilsyneladende kommet til live igen.......
Jeg må tilstå, at jeg ikke har været på biotopen i nogle flere "dage", men jo større var overraskelsen da jeg var derud i eftermiddags!!!

Det føltes lige som om der var sket en eksplosion i planternes vækst. Hvad jeg havde fundet lidt kedeligt ift. træer uden blade og ikke rigtig grønt græs, for kun nogle få måneder side, da jeg startede rejsen til og med min biotop, er pludseligt blevet til et hav af farver - Der er kommet liv i det hele, der er grønt, der er gult, der er hvidt, det dufter, det kribler og krabler, summer og synger......







Det lille "skov" stykke, marken og søen.








Mælkebøtterne står i deres fulde pragt og minder mig om mange små sole, der lyser op fra jord bunden...... Dog begynder nogle af dem allerede at ville lade deres frø sprede sig.....






Den almindelige syre er ved at blive stor, men bliver åbenbart spist af nogen.....




Mirabellen er efterhånden blevet færdig med at blomstre i hele sin hvide pragt og jeg tror, at man inden ikke alt for lang tid vil kunne få øje på de bitte små, grønne frugter, der vil vokse til de lækre røde og gule mirabellebær.



Hvor man dog selv kan mærke den energi, det giver at komme ud i det friske grøn efter en lang dag bag skrivebordet !!!!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar