lørdag den 1. marts 2014

Start på biotop opgave 2....



Indsamling af grej, instrumenter og de første planter......

Aktiviteten omkring at indsamle dyr og planter i Aabenraas skov på sidste seminarindkald d. 22. februar 2014, har givet rigtig god inspiration og lyst til at kaste sig ud i opgaven i forbindelse med min egen biotop.
Først engang har jeg været en lille tur rundt med min søster i min biotop, for at få en fornemmelse af, hvad jeg sådan finder i biotopen af planter og dyr, på dette tidspunkt af året.....


Flotte farver i vinterens grå....


En bille, som jeg nok skal prøve på at finde igen når jeg er nået så langt at jeg skal bestemme hvilke specifikke fund jeg laver på min biotop.....


Snegle, der ikke så ud til at indeholde meget liv mere. Den hvide var allerede ved at falde fra hinanden......


Endnu mere farve....



Mon edderkopper lægger æg ned i gamle hestepære...... Hestepærer finder vi i min biotop, fordi min mor prøver på at inddæmme brombærbuskenes spredning, ved at køre hestemøg herhen. 


Hvem har gravet det her hul.......???? Der er altså alligevel spor at finde hist og her :-)


Der næst har jeg prøvet at finde nogle brugbare redskaber, til at kigge nærmere på de ting jeg vil finde.......





Jeg fandt et eksperimenter set af mine søskende, da de var små. Har prøvet at bygge et mikroskop og en luppe sammen, derudover fandt jeg også et luppeglas. Så jeg er spændt på om tingene virker som jeg forventer ;-)

Videre har jeg været en tur på biblioteket for at finde et udvalg af litteratur, jeg havde opfattelse af, kunne være brugbart for denne opgave......



Slutendeligt har jeg fundet et udvalg af planter fra min biotop i dag, som jeg skal til at bestemme og undersøge.....


Nej, jeg fandt IKKE mandarinerne........ Det handler sig om planterne på avispapiret og i glasset ;-)
Undersøgelsesresultater følger snart......




Ingen kommentarer:

Send en kommentar